Przejdź do głównej zawartości

Sukces konferencji PR SILESIA DAY i początek Projektu SILESIA PR



Blisko 150 osób uczestniczyło w konferencji PR SILESIA DAY – PRawdziwie o PR, która odbyła się 22 maja w auli Rektoratu Uniwersytetu Śląskiego. Wydarzenie zorganizowane przez śląski oddział Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Międzywydziałowe Stowarzyszenie Dziennikarzy „Mosty” z okazji jubileuszów obu organizacji – zakończyło się dużym sukcesem i powołaniem do życia Projektu Silesia Public Relations – mającego na celu propagowanie wiedzę z zakresu PR i komunikacji. 

Wydarzenie rozpoczęło się od przypomnienia przez dra Bernarda Grzonkę z Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Śląskiego – historii i celów, obchodzącego swoje 20-lecie Stowarzyszenia „Mosty”. Następnie dra Krystian Dudek, właściciel Instytutu Publico, obecny przewodniczący zarządu śląskiego oddziału PSPR opowiedział o flagowym projekcie „PRawdziwyPR” obchodzącego swoje 25-lecie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

Głos zabrali też Justyna Kalinowska, obecna przewodnicząca „Mostów”, prowadząca konferencję PR Silesia DAY oraz założyciele tego Stowarzyszenia – Marcel Kwaśniak i Marcin Kopczyński. 
Po nieco sentymentalnym i budzącym wiele uśmiechów wstępie, bogatym w anegdoty, ale też prezentującym dokonania „Mostów” - rozpoczęła się część merytoryczna, w ramach której głos zabrali prelegenci – członkowie zarządu PSPR o. Śląsk oraz przedstawiciele świata mediów. 
„Skuteczna komunikacja w czasie prosperity i kryzysu - jak to się robi” to pierwsze wystąpienie, które poprowadzone zostało przez współorganizatora konferencji, dr. Krystiana Dudka, który wskazywał, jak budować skuteczną strategię PR z uwzględnieniem obrony przed sytuacjami kryzysowymi i realizacją działań naprawczych. Prezentację uatrakcyjniło bogate studium przypadków. O „Dzisiejszym dziennikarstwie i jego relacjach z PR” opowiedział wieloletni dziennikarz Telewizji Polskiej i Nowa TV, obecnie redaktor naczelny portalu Silesia24 Marek Czyż, który podkreślił zmieniająca się rzeczywistość medialną i coraz większą obecność i rolę influencerów.
Ewa Stępniewicz i Barbara Kaźmierczak z Vis-Media opowiedziały o „PR i sile tłumu – crowdfundingowym wyzwaniu i szansach” na przykładzie projektu promocyjnego książki „Kto mieszka za meblami?” autorstwa kilkuletniej Poli Stępniewicz. Marek Gajda odnosząc się do swojej pracy na stanowisku rzecznika prasowego Urzędu Gminy w Radlinie w powiecie wodzisławskim przybliżył z kolei tematykę PR samorządowego – w ramach prelekcji "Wielki temat dla małych gmin? Public relations w instytucjach samorządowych". Beata Kopczyńska w wystąpieniu „Jak zarządzać marką - rzecz o ZUS-ie” opowiedziała o pracy rzecznika prasowego oraz o tym, jak kreować markę instytucji publicznej. Przedstawiła też interesujące dane na temat zmiany postrzegania ZUS przez Polaków. Konferencję zakończyło wystąpienie Agaty Kalafarskiej-Winkler, właścicielki agencji 5PR, która przekonywała, jak ważne jest budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z mediami. Jej wystąpienie pt. „Relacje z mediami jako element budowania wizerunku” objęło zbiór praktycznych porad z zakresu media relations. 


Powstanie SILESIA PR 
Owocem konferencji PR SILESIA DAY jest powołanie Projektu Silesia PR, który swoimi celami nawiązuje do projektu „PRawdziwy PR”, w ramach którego w latach 2013-2015 zorganizowano w skali kraju ponad 40 prelekcji, w których uczestniczyło blisko 3 tys. osób. Jakie cele stawiają przed sobą autorzy nowego projektu? 
- Patrząc na osoby zasilające branżę PR – często brakuje im praktycznej wiedzy, która pozwoliłaby na szybszą adaptację w środowisku PR. Dlatego w gronie właścicieli agencji i specjalistów PR ze śląska, którzy dzielili się swoją wiedzą na tej konferencji - zdecydowaliśmy o powołaniu projektu SILESIA PR, który skupi się na edukowaniu z zakresu PR i promocji najwyższych standardów w branży – mówi dr Krystian Dudek, inicjator projektu – śląski oddział Polskiego Stowarzyszenia Public Relations od wielu lat był najaktywniejszym oddziałem PSPR w kraju. Jako członkowie tego oddziału, naszą energię postanowiliśmy spożytkować dla dobra branży. Cieszymy się, że możemy w ten sposób kontynuować świetnie ocenioną i nagrodzoną wyróżnieniem specjalnym LEW PR akcję PRawdziwy PR. 

Silesia PR jako pierwsze cele stawia organizację otwartego, bezpłatnego projektu szkoleniowego – Akademia Silesia PR, w ramach którego zainteresowane osoby wezmą udział w zajęciach poprowadzonych przez ekspertów z branży PR, m.in. prelegentów konferencji PR Silesia Day. Ponadto organizowane będą także cokwartalne spotkania merytoryczne oraz e-book z zakresu praktycznej wiedzy public relations. Partnerem PR Silesia będzie Stowarzyszenie MOSTY i śląski oddział PSPR. 

Jak zapowiadają twórcy Silesia PR - jeszcze przed wakacjami ruszy strona internetowa projektu, a pierwsze wydarzenia zaplanowano na wrzesień. 

Cieszymy się, że nasza konferencja cieszyła się tak dużym zainteresowaniem – zarówno środowiska akademickiego jak i osób pracujących w branży, mogących wymienić swoje spostrzeżenie. Gościliśmy przedstawicieli wielu firm i instytucji, a nawet uczestników spoza naszego regionu. To doskonała zapowiedź projektu SILESIA PR – podsumowała Justyna Kalinowska - szefowa „Mostów”.

Popularne posty z tego bloga

Jakże łatwo wpaść w hedonistyczny młyn

Dzisiejszy świat pędzi z dnia na dzień coraz bardziej, a my nie potrafimy zatrzymać tego procesu. Gonimy za realizacją coraz wyżej stawianych poprzeczek, chcąc spełnić swoje wymagania lub te, które zostały narzucone nam przez najbliższe otoczenie. Pniemy się po drabinie osiągnięć, która przecież nie ma końca. Czasem warto zadać sobie pytanie, ile to wszystko jest tak naprawdę warte? Praca zajmuje nam mnóstwo czasu. W końcu jest źródłem dochodu, ale także drogą do realizacji marzeń czy pogłębiania relacji międzyludzkich. Czy istnieje złoty środek, który pozwoli nam się w niej realizować, a jednocześnie nie zaniedbywać innych ważnych aspektów naszego życia? Znaczenie wykształcenia i pracy w życiu młodych dorosłych Zainteresowana tematem znaczenia pracy w życiu młodych mieszkańców naszego kraju przeprowadziłam ankietę dla ludzi w przedziale wiekowym 18–35 lat. Wzięło w niej udział 80 osób, z czego najchętniej wypełniali ją 20– oraz 21–latkowie (42,5%). Jeśli chodzi o wy

Obejrzyjmy Aspergera

W wielu znanych produkcjach filmowych i telewizyjnych występuje charakterystyczny bohater – niechętny kontaktom towarzyskim, zachowujący się rutynowo, ale i mający genialny umysł. Aby stworzyć intrygującego bohatera, reżyserzy wybierają cechy przypisane chorobie, która zwie się zespołem Aspergera. Zespół Aspergera nazywany jest najłagodniejszą odmianą autyzmu. To zaburzenie rozwoju o podłożu neurologicznym, którego przyczyny jeszcze nie są w pełni znane, jednak może być ich wiele. Osoby cierpiące na tę chorobę znajdują się w normie intelektualnej, choć zazwyczaj są też dodatkowo utalentowane. Zespół Aspergera mają częściej mężczyźni niż kobiety, i zobaczymy również tę zależność w wymienionych niżej produkcjach. Wielu bohaterów w filmach czy serialach ma jedynie cechy podobne do Aspergera, choć zdarzają się również zdiagnozowani aspergerowcy. Pomaga to w kreacji postaci, która swoją osobą zainteresuje publiczność. W artykule przytoczę jedynie cechy bohaterów, które wiążą się z

Czy anime to tylko hentai?

„Azjo-zjeby”, „mango-zjeby” – tak laik często określa miłośników japońskiej popkultury, głównie komiksów. Mimo to zdobyły one ogromną rzeszę fanów w całej Europie, a więc również w Polsce. Osoby, które nigdy nie miały do czynienia z anime ani mangą, mogą je kojarzyć z pornografią. Jak jest naprawdę? Manga współcześnie oznacza japoński komiks, a anime jego adaptację w formie kilkunastu odcinków, filmu lub OVA, czyli miniserialu. Mangę drukuje się zazwyczaj na czarno-białym papierze i czyta się, ku zdziwieniu nowicjuszy, od prawej do lewej strony. Publikowana jest regularnie w magazynach, a jeśli autor zyska uznanie i komiks będzie pojawiał się przez dłuższy czas, zostanie wydany w formie tomików zwanych tankōbon (jap. „niezależnie pojawiająca się książka”). Zarówno mangę, jak i anime cechuje charakterystyczna kreska, postacie niekiedy rysowane są bardzo prosto i schematycznie, mają często ogromne oczy i długie włosy. Jednak trzeba przyznać, że nie można im odmówić urody. Co t