Blisko 150 osób uczestniczyło w konferencji PR SILESIA
DAY – PRawdziwie o PR, która odbyła się 22 maja w auli Rektoratu Uniwersytetu
Śląskiego. Wydarzenie zorganizowane przez śląski oddział Polskiego
Stowarzyszenia Public Relations oraz Międzywydziałowe Stowarzyszenie
Dziennikarzy „Mosty” z okazji jubileuszów obu organizacji – zakończyło się
dużym sukcesem i powołaniem do życia Projektu Silesia Public Relations –
mającego na celu propagowanie wiedzę z zakresu PR i komunikacji.
Wydarzenie rozpoczęło się od
przypomnienia przez dra Bernarda Grzonkę z Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu
Śląskiego – historii i celów, obchodzącego swoje 20-lecie Stowarzyszenia
„Mosty”. Następnie dra Krystian Dudek, właściciel Instytutu Publico, obecny
przewodniczący zarządu śląskiego oddziału PSPR opowiedział o flagowym projekcie
„PRawdziwyPR” obchodzącego swoje 25-lecie Polskiego Stowarzyszenia Public
Relations.
Głos zabrali też Justyna
Kalinowska, obecna przewodnicząca „Mostów”, prowadząca konferencję PR Silesia
DAY oraz założyciele tego Stowarzyszenia – Marcel
Kwaśniak i Marcin Kopczyński.
Po nieco sentymentalnym i
budzącym wiele uśmiechów wstępie, bogatym w anegdoty, ale też prezentującym
dokonania „Mostów” - rozpoczęła się część merytoryczna, w ramach której głos
zabrali prelegenci – członkowie zarządu PSPR o. Śląsk oraz przedstawiciele świata
mediów.
„Skuteczna komunikacja w
czasie prosperity i kryzysu - jak to się robi” to pierwsze wystąpienie, które
poprowadzone zostało przez współorganizatora konferencji, dr. Krystiana Dudka,
który wskazywał, jak budować skuteczną strategię PR z uwzględnieniem obrony
przed sytuacjami kryzysowymi i realizacją działań naprawczych. Prezentację
uatrakcyjniło bogate studium przypadków. O „Dzisiejszym dziennikarstwie i jego
relacjach z PR” opowiedział wieloletni dziennikarz Telewizji Polskiej i Nowa
TV, obecnie redaktor naczelny portalu Silesia24 Marek Czyż, który podkreślił
zmieniająca się rzeczywistość medialną i coraz większą obecność i rolę
influencerów.
Ewa Stępniewicz i Barbara Kaźmierczak z Vis-Media opowiedziały o „PR i sile tłumu – crowdfundingowym wyzwaniu i szansach” na przykładzie projektu promocyjnego książki „Kto mieszka za meblami?” autorstwa kilkuletniej Poli Stępniewicz. Marek Gajda odnosząc się do swojej pracy na stanowisku rzecznika prasowego Urzędu Gminy w Radlinie w powiecie wodzisławskim przybliżył z kolei tematykę PR samorządowego – w ramach prelekcji "Wielki temat dla małych gmin? Public relations w instytucjach samorządowych". Beata Kopczyńska w wystąpieniu „Jak zarządzać marką - rzecz o ZUS-ie” opowiedziała o pracy rzecznika prasowego oraz o tym, jak kreować markę instytucji publicznej. Przedstawiła też interesujące dane na temat zmiany postrzegania ZUS przez Polaków. Konferencję zakończyło wystąpienie Agaty Kalafarskiej-Winkler, właścicielki agencji 5PR, która przekonywała, jak ważne jest budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z mediami. Jej wystąpienie pt. „Relacje z mediami jako element budowania wizerunku” objęło zbiór praktycznych porad z zakresu media relations.
Ewa Stępniewicz i Barbara Kaźmierczak z Vis-Media opowiedziały o „PR i sile tłumu – crowdfundingowym wyzwaniu i szansach” na przykładzie projektu promocyjnego książki „Kto mieszka za meblami?” autorstwa kilkuletniej Poli Stępniewicz. Marek Gajda odnosząc się do swojej pracy na stanowisku rzecznika prasowego Urzędu Gminy w Radlinie w powiecie wodzisławskim przybliżył z kolei tematykę PR samorządowego – w ramach prelekcji "Wielki temat dla małych gmin? Public relations w instytucjach samorządowych". Beata Kopczyńska w wystąpieniu „Jak zarządzać marką - rzecz o ZUS-ie” opowiedziała o pracy rzecznika prasowego oraz o tym, jak kreować markę instytucji publicznej. Przedstawiła też interesujące dane na temat zmiany postrzegania ZUS przez Polaków. Konferencję zakończyło wystąpienie Agaty Kalafarskiej-Winkler, właścicielki agencji 5PR, która przekonywała, jak ważne jest budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z mediami. Jej wystąpienie pt. „Relacje z mediami jako element budowania wizerunku” objęło zbiór praktycznych porad z zakresu media relations.
Powstanie SILESIA PR
Owocem konferencji PR SILESIA
DAY jest powołanie Projektu Silesia PR, który swoimi celami nawiązuje do
projektu „PRawdziwy PR”, w ramach którego w latach 2013-2015 zorganizowano w
skali kraju ponad 40 prelekcji, w których uczestniczyło blisko 3 tys. osób.
Jakie cele stawiają przed sobą autorzy nowego projektu?
- Patrząc na osoby zasilające
branżę PR – często brakuje im praktycznej wiedzy, która pozwoliłaby na szybszą
adaptację w środowisku PR. Dlatego w gronie właścicieli agencji i specjalistów
PR ze śląska, którzy dzielili się swoją wiedzą na tej konferencji -
zdecydowaliśmy o powołaniu projektu SILESIA PR, który skupi się na edukowaniu z
zakresu PR i promocji najwyższych standardów w branży – mówi dr Krystian Dudek,
inicjator projektu – śląski oddział Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
od wielu lat był najaktywniejszym oddziałem PSPR w kraju. Jako członkowie tego
oddziału, naszą energię postanowiliśmy spożytkować dla dobra branży. Cieszymy
się, że możemy w ten sposób kontynuować świetnie ocenioną i nagrodzoną
wyróżnieniem specjalnym LEW PR akcję PRawdziwy PR.
Silesia PR jako pierwsze
cele stawia organizację otwartego, bezpłatnego projektu szkoleniowego
– Akademia Silesia PR, w ramach którego zainteresowane osoby wezmą
udział w zajęciach poprowadzonych przez ekspertów z branży PR, m.in. prelegentów
konferencji PR Silesia Day. Ponadto organizowane będą także cokwartalne
spotkania merytoryczne oraz e-book z zakresu praktycznej wiedzy public
relations. Partnerem PR Silesia będzie Stowarzyszenie MOSTY i śląski oddział
PSPR.
Jak zapowiadają twórcy Silesia
PR - jeszcze przed wakacjami ruszy strona internetowa projektu, a pierwsze
wydarzenia zaplanowano na wrzesień.
Cieszymy się, że nasza
konferencja cieszyła się tak dużym zainteresowaniem – zarówno środowiska
akademickiego jak i osób pracujących w branży, mogących wymienić swoje
spostrzeżenie. Gościliśmy przedstawicieli wielu firm i instytucji, a nawet
uczestników spoza naszego regionu. To doskonała zapowiedź projektu SILESIA PR –
podsumowała Justyna Kalinowska - szefowa „Mostów”.